Quatre amis d'enfance.
Une randonnée au coeur de ce que l'Islande a de plus sauvage.
Un huis-clos d'où surgissent trahisons et secrets.
Réussiront-ils tous à survivre à cette nuit ?
Ils pensaient se retrouver le temps de quelques jours paisibles. Une simple chasse à la perdrix dans les hauts plateaux de l'est de l'Islande... Mais le voyage tourne au cauchemar. Une tempête de neige violente et inattendue s'abat sur eux et les oblige à se réfugier dans un pavillon de chasse abandonné. À l'intérieur, une découverte macabre changera à jamais le cours de leur existence - et de leur amitié. C'est le début d'une longue nuit, où les quatre amis voient ressurgir ce qu'ils ont de pire en chacun d'eux.
Le maître du polar islandais, Ragnar Jónasson, est devenu l'un des romanciers internationaux les plus reconnus. C'est en France, un pays qu'il aime profondément, qu'il remporte le plus grand succès : plus d'un million de livres vendus. Il est l'auteur de la série mettant en scène l'enquêteur Ari Thór (dont le roman-phénomène Snjór) et de la trilogie à succès « La Dame de Reykjavík ». Grand lecteur d'Agatha Christie, il a traduit la plupart de ses romans en islandais. Les droits d'adaptation cinéma de À qui la faute ont été acquis par la société de production de Ridley Scott.
« Ragnar Jónasson ne serait-il pas le meilleur auteur de romans policiers de notre époque ? ».
The Times.
La terrible tempête de neige qui s'abat sur l'Islande aurait dû décourager les plus téméraires de s'aventurer à l'extérieur. Ils l'ont pourtant fait. Ce couple n'aurait jamais dû laisser entrer chez eux un inconnu. Il l'a pourtant fait. Un invité indésirable. Un mensonge innommable. Tous ne survivront pas à cette nuit. Et l'inspectrice Hulda, chargée de l'enquête, continuera d'être hantée par ses fantômes longtemps encore.
La perspective de la retraite n'enthousiasme guère Hulda, une des inspectrices les plus douées de la police de Reykjavík. Comme dernière faveur, elle obtient de son patron la réouverture d'une affaire non résolue sur la mort d'une jeune Russe. Hulda n'a que quinze jours devant elle pour cette ultime mission qui va la contraindre à affronter ses propres démons.
À Siglufjördur, « Sigló » pour les intimes, un drame vient troubler la vie pourtant si paisible de ce petit port de pêche du nord de l'Islande. Ari Thór, l'inspecteur de la police locale, est appelé au beau milieu de la nuit. Le corps d'une adolescente a été retrouvé gisant dans la rue principale. Suicide par défenestration ? Meurtre ? Très vite l'enquête se complique et le temps presse : on annonce une tempête de neige qui pourrait paralyser toute la ville.
Au large des co^tes de l'Islande, l'i^le d'Ellidaey abrite la maison la plus isole´e au monde. Sur cette terre de légendes, véritable huis clos à ciel ouvert, l'inspectrice Hulda va devoir résoudre une mystérieuse disparition, quitte à faire resurgir les fantômes du passe´... Les évènements se déroulent quinze ans avant La Dame de Reykjavi´k.
Après des années, Ásta revient dans son village, à l'extrême nord de l'Islande. Là-bas, le temps semble avoir tout figé : le phare comme la maison qui surplombe la baie. Les rares habitants ne voient pas tous d'un bon oeil ce retour. Quelques jours avant Noël, le corps d'Ásta est retrouvé sans vie au pied de la falaise. L'inspecteur Ari Thór est dépêché sur place. Un huis clos au grand air. Glaçant.
Siglufjördur, ville perdue au nord de l'Islande, où il neige sans discontinuer et où il ne se passe jamais rien. Ari Thór, qui vient de terminer l'école de police à Reykjavik, y est envoyé pour sa première affectation. Mais voilà qu'un vieil écrivain fait une chute mortelle dans un théâtre et que le corps d'une femme est retrouvé, à moitié nu, dans la neige. Pour résoudre l'enquête, Ari Thór devra démêler les mensonges et les secrets de cette petite communauté à l'apparence si tranquille.
C'est l'été à Siglufjördur, le soleil ne se couche plus. C'est d'ailleurs sur les rives d'un paisible fjord baigné de lumière que l'on retrouve le cadavre d'un homme battu à mort. Le policier Ari Thór est missionné sur place et se heurte rapidement à une jeune journaliste bien trop curieuse. Soudain, l'éruption spectaculaire du volcan Eyjafjallajökull recouvre peu à peu toute l'Islande d'un épais nuage de cendres et fait remonter les secrets les plus enfouis. Personne ne sera épargné. Pas même Ari Thór.
À Siglufjördur, dans l'obscurité totale de la nuit polaire, l'inspecteur Herjólfur est assassiné alors qu'il enquêtait aux abords d'une vieille maison abandonnée. Son jeune collègue Ari Thór mène l'enquête dans leur petite communauté apparemment sans histoires. Dans ce village du bout du monde, chacun n'aurait-il pas une bonne raison de semer le chaos ? Pour reconstituer le puzzle, il faudra aussi écouter cette voix qui murmure, cloîtrée dans un hôpital psychiatrique, et qui tient peut-être la clef de l'énigme.
Une épidémie s'abat sur Siglufjördur. La ville est mise en quarantaine. Les premières victimes succombent, les médias s'emparent du sujet : c'est la panique. L'inspecteur Ari Thór est pris par un terrible sentiment de claustrophobie. Lorsqu'un cold case vieux de cinquante ans refait surface, il saisit l'occasion pour échapper à cette atmosphère oppressante. Mais le huis clos se referme sur ce petit village du grand nord de l'Islande.
Dix habitants au bout du monde.
Un mort.
Neuf suspects.
Recherche professeur au bout du monde. Voici une petite annonce qui découragerait toute personne saine d'esprit. Pas Una. La jeune femme quitte Reykjavík pour Skálar, l'un des villages les plus reculés d'Islande, qui ne compte que dix habitants. Malgré l'hostilité des villageoi. Malgré l'isolement vertigineux.
Là-bas, Una entend des voix et le son fantomatique d'une berceuse. Et bientôt, une mort brutale survient. Quels secrets cache ce village ? Jusqu'où iront ses habitants pour les protéger ?
Le maître du polar islandais, Ragnar Jónasson, est devenu l'un des romanciers internationaux les plus reconnus. Et c'est en France, un pays qu'il aime profondément, qu'il remporte le plus grand succès : plus d'un million de livres vendus. Il est l'auteur de la série mettant en scène l'enquêteur Ari Thór (dont le roman-phénomène Snjór) et de la trilogie à succès « La Dame de Reykjavík ». Grand lecteur d'Agatha Christie, il a aussi traduit la plupart de ses romans en islandais.
Quand les Dix petits nègres rencontrent le meilleur du polar islandais.
Des années ont passé avant qu'Ásta ne se décide à remettre les pieds à Kálfshamarsvík, à l'extrême nord de l'Islande. Là-bas, c'est comme si le temps avait tout figé : le phare, la maison qui surplombe la baie (vík, en islandais), ses rares habitants. Et le retour de la jeune femme n'est pas perçu d'un bon oeil.
Quand, quelques jours avant Noël, le corps d'Ásta est retrouvé au pied de la falaise, l'inspecteur Ari Thór est dépêché sur les lieux. Dans cette contrée perdue, l'étau se resserre inévitablement sur une poignée de suspects. Mais la vérité est peut-être à aller chercher autre part, dans un passé aux résonances morbides, refoulé depuis près de vingt-cinq ans ...
Four friends. One night. Not everyone will come out alive . . . br>br>Pre-order the gripping new stand-alone mystery from ''world-class crime writer'' Ragnar Jonassonbr>br>In a deadly Icelandic snowstorm, four friends seek shelter in an abandoned hunting lodge. Miles from help, and knowing they will die out in the cold, they break in, hoping to wait out the storm until morning.br>br> But nothing can prepare them for what''s inside . . .br>br>With no other option, they are forced to spend a long and terrifying night in the cabin: watching as intently and silently as they themselves are being watched. br>br>As the night darkens, old secrets spill into the light, and tensions rise between the four friends. Soon it''s clear that what they''ve discovered in the cabin is far from the only mystery lurking there.br>br>Nor the only thing to be afraid of . . .br>br>Praise for Ragnar Jonassonbr>br>''Is this the best crime writer in the world today?'' The Timesbr>br>''An intensely gripping mystery, Ragnar Jonasson is a poet of the "dark, wet and cold", of the "gloom, cold and rain". The climactic revelations are credible and moving'' The Timesbr>br>''Invigorating Iceland-set slice of Nordic Noir'' Daily Mailbr>br>''A mist-shrouded blend of horror and psychological thriller . . . works in every way'' Booklist>
Retrouvez les trois enquêtes de Siglufjördur : Snjór, Mörk et Nátt dans un seul coffret !
Snjór :
Siglufjördur, ville perdue au nord de l'Islande, où il neige sans discontinuer et où il ne se passe jamais rien. Ari Thór, qui vient de terminer l'école de police à Reykjavik, y est envoyé pour sa première affectation. Mais voilà qu'un vieil écrivain fait une chute mortelle dans un théâtre et que le corps d'une femme est retrouvé, à moitié nu, dans la neige. Pour résoudre l'enquête, Ari Th?r devra démêler les mensonges et les secrets de cette petite communauté à l'apparence si tranquille.
Mörk :
À Siglufjördur, dans l'obscurité totale de la nuit polaire, l'inspecteur Herjólfur est assassiné alors qu'il enquêtait aux abords d'une vieille maison abandonnée. Son jeune collègue Ari Thór mène l'enquête dans leur petite communauté apparemment sans histoires. Dans ce village du bout du monde, chacun n'aurait-il pas une bonne raison de semer le chaos ? Pour reconstituer le puzzle, il faudra aussi écouter cette voix qui murmure, cloîtrée dans un hôpital psychiatrique, et qui tient peut-être la clef de l'énigme.
Nátt :
C'est l'été à Siglufjördur, le soleil ne se couche plus. C'est d'ailleurs sur les rives d'un paisible fjord baigné de lumière que l'on retrouve le cadavre d'un homme battu à mort. Le policier Ari Thór est missionné sur place et se heurte rapidement à une jeune journaliste bien trop curieuse. Soudain, l'éruption spectaculaire du volcan Eyjafjallajökull recouvre peu à peu toute l'Islande d'un épais nuage de cendres et fait remonter les secrets les plus enfouis. Personne ne sera épargné. Pas même Ari Thór.
'Ragnar Jonasson writes with a chilling, poetic beauty - a must-read addition to the growing canon of Iceland Noir' Peter James, The Number One bestselling author of Love You Dead **Preorder the incredible second novel in the new Hulda crime series from Icelandic superstar** The island of ElliO.aey sits off the Icelandic coast. Accessible only by boat its isolation makes it the perfect place to vanish. During a long, hot summer five friends visit the island. Only four will return. They each share a past, and a dark secret that could harm them all. As the days pass, tensions rise and loyalties are shed, one of them will commit murder. Detective Inspector Hulda Hermannsdottir is sent to investigate and soon finds echoes with the case of a young woman found murdered ten years previously in the nearby Westfjords. Is there a patient killer stalking these barren outposts? As Hulda navigates a sinister game constructed of smoke and mirrors she is convinced that no one is telling the truth, including those closest to her. But who will crack first? Haunting, suspenseful and as chilling as the Icelandic winter The Island follows one woman's journey to find the truth hidden in the darkest shadows, and shine a light on her own dark past. 'Dark, chilling and utterly gripping, The Island is Nordic noir at its best, and is destined to become a classic of the genre. I couldn't put it down. I can't wait to read the rest of the Hulda series!' Shari Lapena, bestselling author of The Couple Next Door Praise for Ragnar Jonasson Seductive ... an old-fashioned murder mystery with a strong central character and the fascinating background of a small Icelandic town cut off by snow. Ragnar does claustrophobia beautifully' Ann Cleeves 'His clues are traditional and beautifully finessed - and he keeps you turning the pages' The Independent on Snowblind Distinctive blend of Nordic noir and golden age detective fiction...atmospheric...economical and evocative prose' The Guardian on Nightblind 'Jonasson's books have breathed new life into Nordic noir ...all the skilful plotting of an old-fashioned whodunit although it feels bitingly contemporary in setting and tone' Sunday Express 'The ending hits the reader like a kick in the stomach' Frettatiminn **** 'Out of all of Ragnar's books, this is the one I like the most . . . The book of his which reminds me most of Agatha Christie' Kiljan, on The Island
Hulda a tout donné à sa carrière. Mais en faisant toujours cavalier seul. Elle a beau être une des meilleures enquêtrices du poste de police de Reykjavik, à soixante-quatre ans, sa direction la pousse vers la sortie. La perspective de la retraite l'affole. Tout ce temps et cette solitude qui s'offrent à elle, c'est la porte ouverte aux vieux démons et aux secrets tragiques qu'elle refoule depuis toujours. Alors, comme une dernière faveur, elle demande à son patron de rouvrir une affaire non résolue. Elle n'a que quinze jours devant elle. L'enquête va s'avérer bien plus complexe et risquée que prévu...Édition adaptée facile à lire : malvoyance ; fatigue visuelle ; troubles de l'apprentissage ; troubles cognitifs ; troubles DYS ; dyslexie ; dysgraphie ; TDA/H ; alphabétisation, FLE.
PRE-ORDER THE NAIL-BITING STORY FROM THE MILLION COPY BESTSELLING AUTHORbr>br>''A world-class crime writer . . . One of the most astonishing plots of modern crime fiction'' Sunday Timesbr>br>''It is nothing less than a landmark in modern crime fiction'' The Times br>br>''TEACHER WANTED ON THE EDGE OF THE WORLD . . .''br>br>Una knows she is struggling to deal with her father''s sudden, tragic suicide. She spends her nights drinking alone in Reykjavik, stricken with thoughts that she might one day follow in his footsteps.br>br>So when she sees an advert seeking a teacher for two girls in the tiny village of Skalar - population of ten - on the storm-battered north coast of the island, she sees it as a chance to escape.br>br>But once she arrives, Una quickly realises nothing in city life has prepared her for this. The villagers are unfriendly. The weather is bleak. And, from the creaky attic bedroom of the old house where she''s living, she''s convinced she hears the ghostly sound of singing.br>br>Una worries that she''s losing her mind. br>br>And then, just before Christmas, there''s an unexplained death and Una''s life going from bad to worse . . .br>br>Praise for Ragnar Jonassonbr>br>''This is Icelandic noir of the highest order, with Jonasson''s atmospheric sense of place, and his heroine''s unerring humanity shining from every page'' Daily Mailbr>br>''Triumphant conclusion. Chilling, creepy, perceptive, almost unbearably tense'' Ian Rankinbr>br>''This is such a tense, gripping read'' Anthony Horowitzbr>br>''Brilliantly effective. Each book enraptures us'' The Times Literary Supplementbr>br>''Superb . . . chilling . . . one of the great tragic heroines of contemporary detective fiction'' Sunday Times Crime Book of the Monthbr>br>''A classic crime story seen through a uniquely Icelandic lens. First rate and highly recommended'' Lee Childbr>br>''Chilling - a must-read'' Peter James>
@00000400@@00000327@Pre-order @00000133@t@00000327@he final nail-biting instalment in the critically acclaimed Hidden Iceland series@00000133@@00000341@@00000327@@00000133@@00000327@@00000133@@00000341@@00000327@'No country associated with the label Nordic noir is as bleak, cold, snowy and empty as Iceland. And no crime writer portrays those elements as evocatively and scarily as Ragnar Jonasson' @00000373@The Times@00000155@@00000133@@00000341@@00000327@@00000133@@00000341@1987. An isolated farm house in the east of Iceland. @00000163@@00000400@The snowstorm should have shut everybody out. But it didn't.@00000163@@00000400@The couple should never have let him in. But they did.@00000163@@00000400@An unexpected guest, a liar, a killer. Not all will survive the night. And Detective Hulda will be haunted forever.@00000163@@00000400@@00000327@@00000427@Praise for Ragnar Jonasson@00000192@@00000133@@00000341@@00000327@@00000427@@00000192@@00000133@@00000341@@00000327@'[@00000373@The Darkness@00000155@ is]@00000133@ @00000327@Superb. . . chilling . . . one of the great tragic heroines of contemporary detective fiction' @00000373@Sunday Times @00000155@Crime Book of the Month@00000133@@00000341@@00000327@@00000133@@00000327@@00000133@@00000341@@00000327@'A modern take on an Agatha Christie-style mystery, as twisty as any slalom' Ian Rankin @00000133@@00000163@@00000400@@00000327@'A classic crime story seen through a uniquely Icelandic lens. First rate and highly recommended' Lee Child@00000133@@00000341@@00000327@@00000133@@00000341@@00000327@@00000133@@00000373@@00000327@'@00000133@@00000155@@00000327@Chilling - a must-read' Peter James@00000133@@00000341@@00000327@@00000133@@00000327@@00000133@@00000341@@00000327@'Page-turning stuff with an unexpected ending!' James Swallow @00000133@@00000163@@00000400@@00000327@'Was gripped from the start of this brilliantly told story. And left wide-eyed with shock at the ending' Fiona Barton@00000133@@00000163@@00000400@@00000327@'A true masterpiece . . . a plot full of twists and turns and an ending that leaves you gasping for air' Yrsa SigurO.ardottir@00000133@@00000163@
THE FINAL INSTALMENT IN THE INTERNATIONAL BESTSELLING DARK ICELAND SERIES OVER A MILLION COPIES SOLD When a police officer is murdered in the dead of night, in the isolated Icelandic town of Siglufjörður, Ari Thór Arason faces a complex investigation that takes him back to the past, and some sinister secrets A modern take on an Agatha Christie-style mystery Ian Rankin Bitingly contemporary in setting and tone Sunday Express Seductive Ragnar does claustrophobia beautifully Ann Cleeves ________________ Siglufjörður: an idyllically quiet fishing village on the northernmost tip of Iceland, accessible only via a small mountain tunnel. Ari Thór Arason: a local policeman, whose tumultuous past and uneasy relationships with the villagers continue to haunt him. The peace of this close-knit community is shattered by the murder of a policeman shot at point-blank range in the dead of night in a deserted house. With a killer on the loose and the dark arctic winter closing in, it falls to Ari Thór to piece together a puzzle that involves tangled local politics, a compromised new mayor, and a psychiatric ward in Reykjavik, where someone is being held against their will. Then a mysterious young woman moves to the area, on the run from something she dare not reveal, and it becomes all too clear that tragic events from the past are weaving a sinister spell that may threaten them all. Dark, chilling and complex, Nightblind is an extraordinary thriller from an undeniable new talent. ________________ ''Traditional and beautifully finessed Independent ''This is an atmospheric portrayal of a claustrophobic place where everyone is connected Laura Wilson, Guardian Jónasson plants clues fairly before a devastatingly unexpected reveal, without sublimating characterization to plot Publishers Weekly A tiny, segregated town is a superb setting for a crime novel, and Jónasson exploits it well. He builds a layered mystery featuring a series of unhealthy secrets, and past crimes buried deep in the sheltered, almost claustrophobic recesses of family life Crime Thriller Journal A must-read addition to the growing canon of Iceland Noir Peter James Ragnar has Nordic Noir down pat a remote small-town mystery that is sure to please crime-fiction aficionados Yrsa Sigurðardóttir A challenging investigation that uncovers local secrets and Scandi-noir meets oldfashioned murder mystery in an atmospheric whodunnit Daily Express Jónassons books have breathed new life into Nordic noir Sunday Express What really makes Nightblind stand out is its vivid cast of characters, whose fears, ambitions, rivalries and longings are movingly universal Oprah magazine
FEATURED IN THE TIMES TOP 100 CRIME NOVELS SINCE 1945 'An intelligent, provocative whodunit with a killer twist' IAN RANKIN ____________ A body is found off the coast of Iceland. A cursory police investigation calls it suicide. She's just another statistic, soon forgotten. But not by Reykjavik Detective Inspector Hulda Hermannsdottir. Difficult and unconventional, Hulda is being forced into early retirement. Offered one last cold case to investigate she chooses Elena's. And when she discovers another woman vanished at a similar time, she believes a killer roams free. With days before she's stripped of her badge, can Hulda catch the killer alone? ____________ 'Superb . . . chilling . . . one of the greatest tragic heroines of contemporary detective fiction' Sunday Times 'Outstanding' Daily Mail 'Expertly plotted, with an ending that's a true shocker' Guardian 'Magnificently dark and twisted and that ending - blimey!' C. J. Tudor, bestselling author of The Chalk Man